Lesbisch Archief Nijmegen

logo lan

Lesbisch Archief Nijmegen (LAN) is het enige zelfstandige lesbisch archief in Nederland. LAN beheert o.a. de archieven van de Nijmeegse Vrouwenkrant Vrouwentongen, de Nijmeegse Potten- en FlikkersDag [NPFD], het Genootschap voor Tegennatuurlijke Letteren, Stichting Roze Woensdag, de Nijmeegse Vereniging ter Bevordering van Vrouwencultuur De Feeks en van COC Regio Nijmegen.
De LAN-collectie bevat ontelbare affiches en folders van en over de Nijmeegse vrouwenbeweging, geschonken door vrouwendocumentatiecentrum De Feeks. En affiches over de Nijmeegse regenboogbeweging sinds 1980, jarenlang trouw bewaard door de vrijwilligers van COC Nijmegen.

Het Lesbisch Archief Nijmegen is één van de 13 items in de wandelings-app Amnesty RightsWalk 'Nijmegen: Regenboog- en Vrouwenrechten'.

LAN is ook een van de partners van Amnesty Nijmegen die in december 2024 een tentoonstelling zullen verzorgen over LHBTI en Mensenrechten.

lan