logo cocCOC Nijmegen

Nog altijd is het nodig om stoutmoedig te zijn om door emancipatie de positie van Lesbiënnes, Homo’s, Biseksuelen, Transgender en Intersekse personen (afgekort LHBTI) te verbeteren. Met het woord stoutmoedig wil COC Nijmegen het moedige karakter van de voorvechters van LHBTI-emancipatie in het verleden (en heden) eren. Ook wil COC het nog altijd vaak ondeugende karakter van de beweging onderstrepen, zowel waar het gaat om (seksuele) emancipatie, als om creativiteit en uitstraling. COC Regio Nijmegen zet zich daarom stoutmoedig in voor hun belangen, om in vrijheid te kunnen zijn wie je bent, ongeacht je seksuele geaardheid, je genderidentiteit, je genderexpressie of je seksekenmerken.

Het Roze Huis (waar COC Nijmegen onderdeel van is) is één van de 13 items in de wandelings-app Amnesty RightsWalk 'Nijmegen: Regenboog- en Vrouwenrechten'.

COC Nijmegen is ook een van de partners van Amnesty Nijmegen die in december 2024 een tentoonstelling zullen verzorgen over LHBTI en Mensenrechten.

coc