Mensenrechtenverdediger Dinah

dinah

De zevende mensenrechtenverdediger van het Shelter City-project was Dinah uit Kenia. Dinah werkt in de krottenwijken van Nairobi. Zij helpt daar jonge vrouwen op te komen voor hun rechten op het gebied van gezondheid: seksuele voorlichting, hiv/aids,  tienerzwangerschappen en het empowerment van vrouwen.
Daarnaast is ze betrokken bij het People's Parliament, een tegenhanger van het corrupte parlement in Kenia. Tijdens de laatste frauduleuze verkiezingen is er door politieagenten geschoten op vreedzame demonstranten. Dinah en andere leden van het People's Parliament zijn geïntimideerd, mishandeld en in de gevangenis gegooid.

Dinah was van april-juni 2018 te gast van Nijmegen. Zij heeft les gegeven over mensenrechten in haar land op het Koningin Wilhelmina College in Culemborg, zij heeft presentaties gegeven over de mensenrechten in Kenia aan studenten van de Radboud Universiteit en de Universiteit Leiden en zij ging in gesprek met leden van Amnesty Nijmegen over mensenrechten, democratie, feminisme en de goede en slechte zaken in Kenia en Nederland