Activiteitencoördinator gezocht

activiteitencoordinatorgezocht2

De Activiteitencoördinator organiseert diverse jaarlijkse activiteiten in Nijmegen, waaronder rond 10 december (Dag van de Rechten van de Mens), 4 mei (Dodenherdenking), 5 mei (Kinderbevrijdingsdag) en landelijke Amnesty-acties die we op lokaal niveau uitvoeren.

De activiteitencoördinator voert het team van vrijwilligers en projectmedewerkers aan, maar hoeft de activiteiten zeker niet alleen te voeren.

Activiteiten zijn o.a:

• ontvangen en lezen van actiemateriaal;
  • maken van een actieplan i.s.m. de vrijwilligers van de groep;
  • leggen en onderhouden van contacten met vrijwilligers en projectmedewerkers;
  • coördinatie van de actie.

Voorbeeld:

• Jaarlijks organiseert Amnesty Nijmegen de schrijfmarathon Write for RIghts op of rondom 10 december in de Openbare Bibliotheek De Mariënburg. We nodigen collega-organisaties uit die met ons mee willen schrijven, we organiseren een cultureel programma met dichters, spoken word-artiesten, columnisten en musici. Jaarlijks bezoeken tijdens de Write for Rights tussen de 250 en 350 mensen de bieb en schrijven met z'n allen gemiddeld 1500 brieven en groetenkaarten.

Hoe vaak en hoe lang?

2-4 uur per maand. Op de speciale actiedata kan het aantal uren oplopen.

Wat is nodig?

• Organisatietalent
  • Goede contactuele eigenschappen
  • Goed kunnen werken in een team
  • Creativiteit
  • Een keer per maand in de werkgroepvergadering aanwezig zijn (elke tweede dinsdag van de maand)

Wat biedt Amnesty?

• Vanuit het Landelijk Secretariaat: de actie(pakketten) en campagnes van de afdeling Actie, de actiecoördinator van de afdeling Actie.
  • Actie-uitleenmateriaal.
  • Een verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid.

Zie voor meer informatie onze website https://nijmegen.amnesty.nl